پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامت

تونر چیست؟ روش استفاده، کاربرد و فواید تونر پوست

با انواع تونر پوست، کاربرد و فواید انواع تونر آشنا شوید

اگر تونر را با ترکیبات مناسب انتخاب کنید، محصولی ارزشمند و مفید در روتین مراقبت از پوست می‌شود. می‌توانید آن را مانند آخرین مرحله پاکسازی در نظر بگیرید، چرا که هر گونه آلودگی، کثیفی، آرایش یا ضد آفتاب باقیمانده را پاک می‌کند. تونر پوست، pH پوست را متعادل کرده و آن را به حالت خنثی بر می‌گرداند.
در این سری از مطالب آموزش های زیبایی و آرایش از مجله وقت مد (vaghtemod.irدر مورد تونر، روش استفاده، کاربرد و فواید آن موارد مهم را خواهید خواند.

تونر چیست و چرا باید از تونر پوست استفاده کرد؟

به بیان ساده تونر (toner)؛ شبیه آب است و مانند آن عمل می‌کند، با این تفاوت که علاوه بر هیدروژن و اکسیژن، سرشار از گلیسیرین، آنتی اکسیدان و ضد التهاب می‌باشد.
در گذشته، تونرها برای از بین بردن چربی اضافی پوست استفاده می‌شدند و برای افرادی که آکنه داشتند، مفید بودند. این محصولات، حاوی غلظت بالایی از الکل بودند و پوست را خشک می‌کردند.
فرمولاسیون جدید تونرها، کاملا با نمونه سنتی خود متفاوت است، تونرهای جدید مواد زائد روی پوست را از بین می‌برند و پس از تمیز کردن، برای تغذیه و بازسازی پوست نیز مفید خواهند بود.

تونر چیست و چرا باید از تونر پوست استفاده کرد؟
تونرها برای از بین بردن چربی اضافی پوست نیز استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش allure، تونر مایعی با نفوذ سریع است که پوست را آبرسانی کرده و به حذف برخی از سلول های مرده پوست کمک می‌کند. در اصل تونر مانند پرایمری برای روال روتین مراقبت از پوست در روز و مراقبت از پوست در شب عمل کرده و مانند سرم ها و مروطب کننده های پوست، می‌باشد.

تونر پوست را به حالت اسیدی طبیعی خود باز می‌گرداند، ناخالصی ها را از بین می‌برد و به پوست کمک کرده و همچنین محصولات مراقبت از پوست را جذب کند.

درباره زیبایی پوست بدانید: مزوتراپی صورت و جوانسازی پوست! معایب، فواید و کاربرد مزوتراپی پوست.

اسپانسر لباس سکرت

کاربرد تونر چیست؟

تونر برای انواع جنس پوست می‌تواند معجزه کند، کاربرد تونر شامل موارد زیر است:

  • تونر آخرین آثار روغن اضافی، آرایش و کثیفی را از بین می‌برد.
  • تونر، منافذ پوست را کاملا تمیز می‌کند.
  • این ماده آبرسان، پوست را برای جذب بهتر مرطوب کننده آماده می‌کند.
  • تونر، تعادل pH طبیعی پوست را بازیابی می‌کند.

جالب است بدانید که تونر به سرعت به پوست نفوذ کرده تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و آبرسانی سریعی را به پوست ارائه دهد. این محصول را به عنوان آماده سازی منافذ پوست و یک پرایمر برای روتین از مراقبت از پوست بدانید.

کاربرد تونر چیست؟
تونر، منافذ پوست را کاملا تمیز می‌کند.

درمورد پوست بدانید: پوست دهیدراته چیست؟ علائم، علت و روش های درمان پوست دهیدراته.

فواید تونر برای پوست چیست؟

ما اغلب می‌شنویم که تونرها به تعادل pH پوست پس از پاکسازی کمک می‌کنند، اما این تنها فایده این محصول آرایشی نیست. تونرهای امروزی برای مراقبت از نگرانی های پوستی مانند آکنه، خشکی و حتی پیری پوست کاربرد دارند. در ادامه این سری از مطالب علمی درمورد پوست چند مورد از مهمترین مزایای تونر برای پوست را توضیح داده ایم.

درباره پوست بدانید: پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت.

تونر، ناخالصی ها و کثیفی های پوست را از بین می‌برد

گاهی اوقات، حتی زمانی که فکر می‌کنید پاک کننده اصلی شما تمام آثار کثیفی و آرایش را از بین برده است، باز هم مقداری از آن باقی می‌ماند. تونرها برای از بین بردن ناخالصی ها باقی مانده به بهترین شکل عمل می‌کنند و در عین حال فواید بیشتری برای پوست دارند.
به صورت کلی، تونر می‌تواند چربی و آثار آلودگی، باکتری ها و آرایش باقی مانده را از بین ببرد. فراموش نکنید که تونرها جایگزینی برای شستن صورت نیستند.

تونر، ناخالصی ها و کثیفی های پوست را از بین می‌برد
تونر، ناخالصی ها و کثیفی های پوست را از بین می‌برد

مطالعه درباره پوست: آفتاب سوختگی؛ علت، پیشگیری و روش های درمان آفتاب سوختگی.

تونر برای تغذیه پوست کاربرد دارد

تونرهای مدرن اغلب برای تغذیه پوست با مواد مرطوب کننده، روشن کننده یا لایه بردار پس از پاکسازی استفاده می‌شوند. عملکرد به تونر بستگی دارد و امروزه همه تونرها با عملکردهای متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست را در مجله علمی وقت مد، بخوانید.

تونر برخی نگرانی های پوستی را درمان می‌کند

مشابه بهترین سرم ها، تونرها اغلب با مجموعه خاصی از مواد فعال برای هدف قرار دادن نگرانی های پوست طراحی شده اند. بسته به نوع فرمول به کار رفته در آن، می‌توان تونر را برای روشن کردن پوست، افزایش آبرسانی و به حداقل رساندن منافذ پوست استفاده کرد.

بیشتر بدانید: نیاسینامید چیست؟ فواید، کاربرد و عوارض نیاسینامید و ویتامین B3 و نیکوتین آمید.

تونر برای پوست های مستعد آکنه مفید است

اگر به دنبال جلوگیری از جوش زدن هستید و پوست حساسی دارید، تونر مناسب شما است. تونرهای حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک می‌توانند به مبارزه باکتری های مولد آکنه کمک کنند و به آرامی لایه برداری را شروع کنند. در اصل تونر برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

تونر برای پوست های مستعد آکنه مفید است
تونر برای پوست های مستعد آکنه مفید است

در مورد پوست بدانید: بهترین و سریعترین روش‎ درمان جوش زیر پوستی! همه حقایق مهم درمورد درمان جوش کیستیک.

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

یک تونر را برای برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بیاورید و صبح و شب از آن استفاده کنید. در ابتدای روز، تونر برای ایجاد پایه طبیعی سالم برای آرایش پوست کمک کرده و در هنگام خواب، تونر نقش خود را برای تمیز کردن و تغذیه پوست قبل از خواب ایفا می‌کند.

باید بعد از پاکسازی و لایه برداری پوست از تونر استفاده شود. پاکسازی کامل به پاک کردن کثیفی، آلودگی، آرایش و سلول های مرده پوست کمک می‌کند تا مواد موجود در تونر بتوانند به جایی که باید برسند. یک دقیقه بعد از پاکسازی صورت به وسیله ژل شستشو یا فوم شستشو صورت از تونر استفاده کنید.

اکثر مولکول ها زمانی که پوست خیس است، بهتر به پوست نفوذ می‌کنند. به همین دلیل استفاده از مواد فعال بلافاصله پس از پاکسازی صورت مفید است. پس از استفاده از تونر، می‌توانید از محصولات درمانی خود مانند سرم، ضد آفتاب با اس پی اف مناسب و کرم دور چشم استفاده کنید. در سری مطالب قبلی در مورد اینکه از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم، توضیح داده ایم.

مطالعه بیشتر: اگزما پوستی چیست؟ انواع اگزما، نشانه ها، علت، پیشگیری و درمان اگزمای پوست.

از کدام نوع تونر برای جنس های متفاوت پوست استفاده کنیم؟

درست مانند زمانی که یک مرطوب کننده را انتخاب می‌کنید، مهم است که تونر را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید.

  1. اگر منافذ بزرگی دارید به دنبال یک تونر با اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک بگردید تا سلول های مرده ای که در اطراف منافذ پوست جمع می‌شوند را حذف کند.
  2. اگر پوست حساسی دارید، به دنبال یک تونر با مواد گیاهی و آرامش بخش پوست باشید. تونرهای گیاهی تسکین و آبرسانی را برای پوست به ارمغان می‌آورند.
  3. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، تونر مبتنی بر اسید سالیسیلیک به شما پیشنهاد می‌شود. این نوع محصول بدون اینکه پوست را خشک کند، چربی اضافه را حذف می‌کند.
  4. برای پوست های کدر، تونرهای با لایه برداری طبیعی مانند عصاره پاپایا و اسید لاکتیک برای روشن کردن پوست عالی هستند.
  5. اگر پوست شما مستعد پیری زودرس است از تونرهای حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آبرسان باشید.

در مورد پوست بدانید: بهترین راه براق کردن پوست! انواع روش های براق کردن پوست صورت!.

هر چند وقت یکبار باید از تونر صورت استفاده کرد؟

زمان و دوام استفاده از تونر به نوع پوست، مشکلات پوستی و مواد تشکیل دهنده تونر بستگی دارد. از تونرهای حاوی مواد فعال 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید تا زمانی که تحمل مصرف روزانه افزایش یابد. تونرهای آبرسان، آرامش بخش و تسکین دهنده را به صورت کلی دو بار در روز می‌توان استفاده کرد.

در مورد پوست بدانید: رتینول چیست؟ کابرد و عوارض آن برای پوست!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا