زیبایی، سلامت و آرایش موآرایشزیبایی و آرایشسلامتسلامت و زیبایی ابرو
موضوعات داغ

میکرونیدلینگ مو چیست؟ آیا میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو موثر است؟ عوارض، کاربرد، روش انجام

اطلاعات مهم درباره میکرونیدلینگ مو

گفته می‌شود که میکرونیدلینگ مو، سلامت پوست سر را به گونه ای افزایش داده که از ریزش مو جلوگیری کرده و درمان می‌کند. آیا حقیقت دارد که میکرونیدلینگ مو؛ مانع از ریزش مو می‌شود؟ درباره عوارض و فواید میکرونیدلینگ مو چه میدانید؟!
در این سری از مطالب سلامت از مجله علمی وقت مد (vaghtemod.ir)، به اطلاعات مهم درباره میکرونیدلینگ مو پرداخته و روش کار، عوارض، هزینه میکرونیدلینگ مو را توضیح خواهیم داد.

میکرونیدلینگ مو چیست؟

طبق گزارش byrdie؛ میکرونیدلینگ یک درمان پوستی است که با سوراخ کردن پوست از طریق سوزن های ریز باعث تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این روش، مشکلات مختلف پوستی مانند اسکار، انواع چین و چروک و حتی ریزش مو را درمان می‌کند.
در سری مطالب سلامت و نگهداری از پوست از مجله وقت مد، در مورد میکرونیدلینگ پوست و فواید و مزایای آن به صورت کامل صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم، در مورد روش درمانی میکرونیدلینگ مو که برای ریزش مو توصیه می‌شود، توضیح دهیم.

آیا میکرونیدلینگ باعث رشد مجدد مو می‌شود؟

طبق گزارش clevelandclinic، میکرونیدلینگ نوعی درمان زیبایی کم تهاجمی، است که اثرات مختلف پیری پوست را نیز درمان می‌کند. میکرونیدلینگ علاوه بر مشکلات پوستی برای درمان ریزش مو و آلوپسی موثر است.

متخصصین پوست، درمارولر، دستگاهی که دارای سوزن های نازک است را روی پوست شما می‌چرخانند و آسیب های کوچک ایجاد می‌کنند. برای آشنای بیشتر، مطلب درمارولر چیست، آموزش فواید و عوارض و نحوه استفاده از درمارولر را شاهده کنید.
پوست با ارسال جریان خون بیشتر و تولید کلاژن به ناحیه آسیب دیده، باعث بهبود زخم می‌شود. یک درمارولر معمولی که در فرایند میکرونیدلینگ استفاده می‌شود، حاوی 200 سوزن ریز با طول 105 میلی متری است که برای نفوذ به داخل پوست از آن بهره می‌گیرند.

آیا میکرونیدلینگ باعث رشد مجدد مو می‌شود؟
میکرونیدلینگ علاوه بر مشکلات پوستی برای درمان ریزش مو و آلوپسی تاثیر مثبت دارد.

تاثیر میکرونیدلینگ مو بر روی مو سر چیست؟

واکنش توضیح داده شده در بخش بالا، در پوست سر نیز اتفاق می‌افتد و در برخی موارد باعث رشد مجدد مو می‌شود. سوزن هایی که در مطب متخصصین پوست و مو استفاده می‌شود، به قدری بلند است که روی فولیکول مو تاثیر گذاشته و در نتیجه آن، مو شروع به رشد می‌کند. جریان خون اضافی و تولید کلاژن برای فرایند ترمیم زخم به فولیکول مو کمک می‌کند تا موهای ضخیم تری تولید کنند.

اسپانسر لباس سکرت
تاثیر میکرونیدلینگ مو بر روی مو سر
میکرونیدلینگ مو باعث تاثیر عمقی بیشتر دارو ها و محصولات تقویتی موی سر می شود.

میکرونیدلینگ به داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل کمک می‌کند تا به پوست سر نفوذ کند و اثرات آن را افزایش دهد. ماینوکسیدیل، جریان خون در پوست سر را افزایش داده و باعث ضخیم شدن موها می‌شود. استفاده از میکرونیدلینگ با ماینوکسیل یکی از بهترین روش های بهبود ریزش مو و درمان نازکی مو است.

به زبان ساده، سوزن های دستگاه بکار رفته در میکرونیدلینگ مو، به باز کردن سد ضخیم پوستی کمک کرده و دارو را در سطح عمیق تری تزریق می‌کنند تا تثیر بیشتری داشته باشند.

بیشتر بدانید: آیا رنگ کردن مو باعث آسیب و ریزش مو میشود!؟.

روش کار میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو مردانه و زنانه به روش میکرونیدلینگ؛ در مناطقی از پوست سر که تعداد مو کاهش یافته است، مانند کاهش خط مو از درمارولر استفاده می‌شود. هدف استفاده از میکرونیدلینگ برای مو، تحریک سلول های بنیادی در فولیکول مو برای تشویق به فعال شدن فاکتورهای رشد است.

با ایجاد زخم های ریز در پوست سر، سیستم دفاعی بدن برای روند بهبود و فعال کردن فولیکول مو، وارد عمل شده و منجر به ضخیم شدن موی سر می‌شود. با این وجود شواهد قطعی در مورد اثربخشی میکرونیدلینگ برای پیشگیری از ریزش مو وجود ندارد.

روش کار میکرونیدلینگ مو برای درمان ریزش مو
روش کار میکرونیدلینگ مو به روش ایجاد زخم و در نتیجه بازسازی سلولی است.

بیشتر بدانید: ریزش موی سکه ای چیست؟! دلایل، پیشگیری و درمان.

چه نوع ریزش مویی را میتوان با میکرونیدلینگ درمان کرد؟

میکرونیدلینگ مو؛ تنها به انواع خاصی از ریزش مو کمک می‌کند. اگر به دلیل کمبود آهن، دچار ریزش مو شده اید، باید مکمل های آهن را دریافت کرده و به دنبال یافتن علت اصلی فقر آهن در خود باشید.

بنا به تحقیقات انجام شده در مورد زیبایی و سلامت مو، می‌توان گفت میکرونیدلینگ، آلوپسی آندروژنتیک که به آن طاسی با الگوی مردانه و زنانه هم گفته می‌شود و آلوپسی آره تا (طاسی منطقه ای) را درمان می‌کند. متخصص پوست و مو، ابتدا برای تشخیص علت ریزش مو آزمایش هایی را انجام می‌دهند و سپس در مورد نحوه‌ی درمان با شما صحبت می‌کند.

مهم است قبل از انتخاب نوع درمان و صرف هزینه با یک پزشک متخصص با تجربه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

عکس قبل و بعد از انجام میکرونیدلینگ مو

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

فرق بین میکرونیدلینگ مو با پی آر پی مو (PRP) چیست؟

هر دو این روش ها برای درمان ریزش مو موثر هستند. تصمیم گیری بین انتخاب پی‌ آر پی مو یا میکرونیدلینگ بستگی به شرایط بیمار دارد. هر دو این روش ها بدون جراحی هستند و نیازی به استراحت ندارند.

میکرنیدلینگ در مقایسه با PRP مو گران تر است. اگر نگران پوست سر خود هستید یا اگر باردار می‌باشید و مبتلا به بیماری مانند دیابت هستید، بهتر است از میکرونیدلینگ مو خوداری کرده و PRP را انجام دهید. پیش بینی نتیجه میکرونیدلینگ سخت است، زیرا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

PRP مو عوارض بسیار کمتری روی پوست دارد، ارزان تر است و خطر عفونت در این شیوه درمانی بسیار کم است. اگر ریزش مو شما شدید است ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و PRP می‌تواند رشد مو را سریعتر کند. توصیه میکنیم برای گرفتن اطلاعات بیشتر در گوگل، پی آر پی مجله وقت مد را جستجو کنید و سپس بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: آیا کراتینه مو باعث ریزش مو می‌شود؟ علت و روش های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه.

میکرونیدلینگ مو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر موی نازک دارید و دچار ریزش مو شده اید، میکرونیدلینگ روشی موثر برای ضخامت مو است. در اصل این روش به صورت ریشه ای ریزش مو را درمان نمی‌کند و باعث توقف ریزش مو نمی‌شود. میکرونیدلینگ مو، موی های سر را ضخیم تر و پر تر نشان می‌دهد و فقط برخی از انواع ریزش مو را که شامل ریزش مو آلوپسی هست را درمان می‌کند.

بیشتر بدانید: بیوتین چیست (Biotin)؟ آیا بیوتن به درمان ریزش مو کمک میکند؟.

می‌توان میکرونیدلینگ را درخانه انجام داد؟

دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی با دستگاه هایی که در مطب متخصص پوست استفاده می‌شود، بسیار متفاوت است. در مطب از سوزن های بلندتر استفاده می‌شود که قوی تر و موثر تر هستند. سوزن های خانگی، اغلب کمتر از یک دهم طول آن چیزی است که پزشکان استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید میکرونیدلینگ را در خانه انجام دهید ولی انتظار نداشته باشید، نتیجه مشابه میکرونیدلینگ حرفه‌ای مشاهده کنید. دستگاه های خانگی ممکن است به نفوذ بهتر داروها کمک کنند، اما شاید منجر به ایجاد کلاژن و ترمیم زخم آن گونه که متخصصین انتظار دارند، نشود.

استفاده از میکرونیدلینگ در خانه، بسیار دردناک است و ممکن است به پوست آسیب برسد یا دچار عفونت های شدید شوید. زمانی که یک متخصص این کار را انجام می‌دهد از داروهای بی حس کننده استفاده کرده و تمامی ابزار را استریل می‌کند تا دچار عفونت نشوید. سعی کنید در مراکز زیبایی معتبر این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید: پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن.

شیوه انجام میکرونیدلینگ مو

یک جلسه معمولی میکرونیدلینگ بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. پزشک ابتدا ناحیه ای از پوست سر که قصد تحریک رشد مو را دارید، تمیز می‌کند. با استفاده از سرم موضعی ناحیه مد نظر را بی حس کرده تا درمان دردناک نباشد.
در نهایت میکرونیدلینگ با سوراخ کردن پوست به وسیله قلم سوزنی درمان را آغاز می‌کند. انتظار رشد موهای جدید را بعد از گذشت 3 تا 6 ما می‌توانید داشته باشید.

بیشتر بدانید: 6 دلیل وز شدن مو! بهترین روش های درمان وزی مو را بشناسید.

عوارض میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ مو یک درمان غیر تهاجمی است، از این رو عوارض بسیار کمی دارد. عوارض میکرونیدلینگ شامل تورم، خونریزی موضعی، کبودی پوست، داشتن درد تا حدود یک هفته و افزایش حساسیت به آفتاب تا دو هفته پس از درمان است.

برای تسکین درد و کبودی پوست سر، احتمالا پزشک برای شما دارو تجویز کند که بعد از درمان از آن بهر بگیرید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض غیر عادی یا شدید حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

هزینه میکرونیدلینگ مو

مانند هر عمل زیبایی، هزینه بسته به محل زندگی شما، پزشک متخصص، اهداف درمانی، میزان ریزش مو، تعداد جلسات مورد نیاز و ناحیه تحت درمان متفاوت است. هزینه میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو توسط عواملی مشخص می‌شود که برای هر بیمار خاص و متفاوت است، پس برای مشخص شدن هزینه باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و مشاوره بگیرید.

بشیتر بدانید: علت سفید شدن مو چیست؟ تمام دلایل سفید شدن موی سر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا