زیبایی، سلامت و آرایش موزیبایی و آرایشسلامت

بهترین سن کاشت مو چه سنی است و به چه عواملی بستگی دارد؟

مناسب ترین سن برای کاشت مو مردان و خانم ها چه سنی است؟

ریزش مو و طاسی، از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن مواجه هستند. کاشت مو، منجر به بازیابی موها و پرتر دیده شدن آنها می‌شود. اما واقعیت های لازم درباره کاشت مو را میدانید؟ بهترین سن کاشت مو چه سنی است؟
دلیل اصلی بیشتر ریزش موها ژنتیکی می‌باشد، کافی است به سابقه خانوادگی خود نگاهی بیاندازید تا ببینید در مقطع خاصی موها ریزش می‌کنند.
روش های کاشت مو، تنها راه موثر با تاثیر طولانی مدت برای درمان ریزش مو است که سالانه هزاران نفر آن را انجام می‌دهند. یکی از عوامل اصلی برای انجام کاشت مو، سن است.
در این سری مطالب سلامت و زیبایی مو وقت مد (vaghtemod.ir)، به بهترین سن کاشت مو برای مردان و زنان خواهیم پرداخت.

دلیل ریزش مو در سنین پایین چیست؟

ریزش مو در جوانان، چند علت می‌تواند داشته باشد. ریزش مو در مردان اغلب به دلیل دی هیدروتستوسترون(DHT) در شرایطی به نام آلوپسی آندروژنتیک یعنی طاسی با الگوی مردانه اتفاق افتاده که مسائلی مانند استرس باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود.
طاسی با الگوی مردانه، تقریبا 50 درصد از مردان را تحت تاثیر قرار داده و به این دلیل نباید دلسرد و نا امید شوید، چرا که نسبتا رایج است.

آلوپسی آندروژنتیک(Androgenic alopecia)، از اواخر نوجوانی تا اوایل بزرگسالی شروع می‌شود. با افزایش سن و نازک شدن مو، ریزش مو طبیعی است و امکان دارد برخی را بیشتر از سایرین تحت تاثیر قرار دهد.
اگر از ریزش مو رنج می‌برید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان را از همین لحظه شروع کنید.

در مورد سلامت مو بدانید: 6 دلیل وز شدن مو! بهترین روش های درمان وزی مو را بشناسید.

از چه سنی می‌توان کاشت مو انجام داد؟

برای کاشت مو، بهتر است تا سن 30 سالگی صبر کنید، اما در بعضی موارد نیز استثنا وجود دارد و از 18 سالگی می‌توان کاشت مو طبیعی را انجام داد. برای انجام کاشت مو، نیاز است که ریزش مو تثبیت شده باشد.

اسپانسر لباس سکرت

اگر بیماران همچنان ریزش مو داشته باشند، قسمت های کاشت شده باقی مانده و در باقی نواحی، مویی باقی نمی‌ماند. به صورت کلی ریزش مو، در 30 سالگی کندتر و قابل پیش بینی تر می‌شود و این سن قابل توصیه برای کاشت مو است.

اگر در سنین پایین و زیر 30 سال دچار ریزش مو زنانه و مردانه شده اید، بهتر است گزینه های غیر جراحی و ترمیم مو را انتخاب کنید.

از چه سنی می‌توان کاشت مو انجام داد؟
بین 30 الی 40 سالگی بهترین سن کاشت مو است.

برخی از روش های غیر جراجی ترمیم مو شامل این موارد است

  • ماینوکسیدیل موضعی برای ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه مناسب است.
  • فیناستراید دارویی است، برای درمان ریزش مو به خصوص برای آقایان
  • استفاده از داروی دوتاستراید بنا به تشخیص پزشک متخصص
  • پروتئین تراپی مو یا PRP که درمان با پلاسمای غنی از پلاکت است.
  • لیزر درمانی که روند ریزش مو را کند می‌کند.

توجه: مصرف این دارو ها فقط باید تحت نظر پزشک متخصص باشد. پیش از هرکاری برای گرفتن بهترین نتیجه، با پزشک متخصص مو، مشورت کنید.

دیگر روش های که برای پیشگری از ریزش مو در سنین پایین توصیه می‌شود شامل؛ مزوتراپی مو، میکرونیدلینگ مو، کربوکسی تراپی مو و فیلر مو است.

بهترین سن کاشت مو برای زنان و مردان چه سنی است؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا معمولا به خود فرد و نوع ریزش مو بستگی دارد. اما متخصصان توصیه می‌کنند، سن ایده آل برای پیوند مو مردان بین 30 تا 40 سالگی و برای زنان سن 40 تا 50 سالگی است. عموما تا سن 30 سالگی الگوی طاسی و ریزش مو اتفاق افتاده و تثبیت می‌شود.

اگر خیلی زود تحت عمل قرار بگیرید، به ناچار موهای بیشتری را از دست خواهید داد و نتیجه مطلوب را نخواهید دید. بانوان بهتر است بعد از یائسگی پیوند مو را انجام دهند چرا که محرک طاسی زنانه است. به همین دلیل 40 تا 55 سالگی برای کاشت مو زنانه رایج است.

در طی پیوند مو، فولیکول های موی اهدا کننده از پشت پوست سر بیمار استخراج می‌شوند. میزان موهای که می‌توانید کاشت کنید با توجه به میزان موهای سالم موجود در ناحیه اهدا کننده تعیین می‌شود. افرادی که دچار طاسی کامل مو هستند، کاندید ایده آلی برای کاشت مو نیستند؛ چرا که هیچ مویی در ناحیه اهدا کننده برای کاشت ندارند.

در مورد مو بدانید: ریزش موی سکه ای چیست؟! دلایل، پیشگیری و درمان آن چگونه است.

اگر در سن پایین کاشت مو انجام دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از اینکه به دلایلی که چرا کاشت مو برای جوانان ایده آل نیست بپردازیم، باید مکانیزم پیوند مو را بدانید. جراحان عموما موها را از پست سر می‌گیرند و در ناحیه طاسی قرار می‌دهند. پزشک نمی‌تواند موهای اهدا کننده را از فرد دیگری بگیرد و به سر شما پیوند بزند، به همین دلیل موهای کاشت شده باید متعلق به شما باشد.

دلیل استفاده از موی پشت سر، این است که موها در برابر هورمون هایی که باعث طاسی می‌شوند مقاوم تر هستند و با کاشت مو و با گذر زمان در محل جدید خود به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند.

اگر در سن پایین کاشت مو انجام دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر در سن پایین کاشت مو انجام دهیم ممکن است در زیبایی شما تضاد ایجاد شود.

اگر در سنین جوانی کاشت مو انجام دهید، با خطراتی همراه است؛ زیرا تشخیص الگوی طاسی و این که چه میزان موها عقب می‌روند برای جراح سخت و دشوار می‌شود. با افزایش سن امکان دارد، ریزش مو در نواحی دیگری اتفاق بیفتد و نیاز به پیوند مو مجدد داشته باشید.
اگر اعتماد به نفس شما به دلیل ریزش مو در سنین جوانی کاهش یافته است، پیشنهاد می‌شود گزینه ای به غیر از پیوند مو را در نظر گرفته و با یک متخصص مو مشورت کرده تا بهترین مسیر را انتخاب کنید.

در مورد سلامت مو بدانید: ریزش موی طبیعی چقدر است؟ چه میزان ریزش طبیعی مو خطرناک است؟.

آیا افراد مسن و پیر می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

به شرطی که سالم باشید و موهای کافی در ناحیه اهدا کننده خود داشته باشید، هیچ محدودیت سنی برای جراحی کاشت مو وجود ندارد. در حالی که کاشت مو FUE، کم تهاجمی است اما یک عمل جراحی است که نیاز به جراحی، بیهوشی و مراقبت های بعد از عمل دارد و می‌تواند برای افراد مسن ضرر داشته باشد. پزشکان برای بیماران بالای 45 سال برای ارزیابی واجد شرایط بودن، نوار قلب (EKG) و سایر آزمایش ها را می‌گیرند.

آیا افراد مسن و پیر می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

علاوه بر این، برای داشتن پیوند مو موفقیت آمیز، نیاز به موهای اهدا کننده کافی است. اگر برای کاشت مو مدت زمان زیادی صبر کنید، امکان دارد به مرحله ای برسید که موهای اهدا کننده سالم برای کاشت در نواحی طاس و خالی را از دست بدهید.

بیشتر بدانید: بیوتین چیست (Biotin)؟ آیا بیوتن به درمان ریزش مو کمک می کند؟.

سن ایده آل برای کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

بهترین سن برای کاشت مو به عوامل مختلفی از جمله، سلامت کلی بیمار و شیوه زندگی فرد بستگی دارد. اگر سالم باشید و هیچ گونه بیماری زمینه ای که بر نتیجه پیوند مو تاثیر بگذارد را نداشته باشید، امکان دارد در هر سنی بتوانید کاشت مو موفقیت آمیزی داشته باشید.

افرادی که دارای بیماری های خاص مانند دیابت یا HIV هستند، به دلیل عوارض احتمالی کاندید مناسبی برای این روش زیبایی زنانه و زیبایی مردانه نیستند.

سبک زندگی هر فرد یکی از موارد مهمی است که بر روی کاشت مو تاثیر می‌گذارد. کسانی که به شدت سیگار می‌کشند و مشروبات الکلی می‌نوشند، امکان دارد از گردش خون ضعیف رنج ببرند که بر موفیقت پیوند مو تاثیر گذار است. افرادی که در معرض تشعشعات و مواد شیمیایی قرار می‌گیرند، به دلیل آسیب احتمالی به پوست سر و فولیکول مو، عموما کاندید خوبی برای این روش نیستند.

درمان خانگی ریزش مو: خواص و فواید آب پیاز برای مو! آموزش استفاده از آب پیاز برای تقویت مو!.

چرا نمی‌توان در 21 سالگی کاشت مو انجام داد؟

زمانی که فردی در 20 سالگی ریزش مو را تجربه می‌کند و برای داشتن ظاهری بهتر علاقه به پیوند مو دارد، باید بداند که این روش برای او کارساز نیست. چرا که ریزش مو یک بیماری پیشرونده است و با گذشت زمان بیماران موهای بیشتری را از دست می‌دهند.

با افزایش سن، ممکن است ریزش مو ادامه یافته و تنها نوار دائمی از موهای کاشت شده باقی بماند که جلوه ی زشتی دارد.

در سنین 21 سالگی و زیر 30 سال بهتر است از روش های دیگر برای کنترل، درمان و تقویت مو بهره بگیرید. در سنین 40 سالگی ریزش موی جزئی و کلی اتفاق می‌افتد و علت ریزش مو به خوبی مشخص می‌شود، این به تشخیص پزشک کمک کرده و جراح میتواند بهترین گزینه درمانی را پیشنهاد دهد.

بیشتر بدانید: 13 روش موثر برای افزایش رشد سریع مو را بشناسید!.

منبع
منبعمنبعمنبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا