پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

آیا کرم ضد آفتاب رنگی ضرر دارد؟ ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ، کدام بهتر است؟

موارد مهم درباره انواع ضد آفتاب رنگی و تفاوت آن با ضد آفتاب بدون رنگ

ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ! کدام بهتر و کدام بدتر است؟ کرم های ضد آفتاب رنگی هم، در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می‌کنند و بر پایه مواد معدنی، دارای پایه رنگی اضافه ای هستند که به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کنند. اما آیا کرم ضد آفتاب رنگی ضرر دارد؟!
در مورد کرم ضد آفتاب، انتخاب های زیادی وجود دارد، اما انتخاب بهترین نوع آن کمی سخت و پیچیده است. در این سری از مطالب سلامت و آرایش از مجله وقت مد(vaghtemod.ir)، در مورد اینکه آیا کرم ضد آفتاب رنگی ضرر دارد و کدام نوع آن بهتر است؟ ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ! به صورت کامل توضیح داده ایم.

ضد آفتاب رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ضد آفتاب های بی رنگ، برای جلوگیری از اشعه های UVA و UVB که به پوست آسیب می‌رسانند، تولید شده اند اما نمی‌توانند نور مرئی را تشخیص دهند. نور مرئی از خورشید و دستگاه های الکترونیکی ساطع می‌شود، که در عمق بیشتری به پوست نفوذ می‌کند.

باید بدانید که، کرم ضد آفتاب باید بر روی پوست قابل مشاهده باشد تا نور مرئی را مسدود کند. ضد آفتاب های رنگی، یک لایه از پوست را پوشش می‌دهند و اشعه ها را مسدود کرده و منعکس می‌کنند، تا حداکثر محافظت را کرده و از تشدید رنگدانه ها جلوگیری کند.

ضد آفتاب رنگی چیست و چه کاربردی دارد
مطالب مهم درباره ضد آفتاب رنگی چیست و چه کاربردی دارد را درمجله وقت مد بخوانید.

مواد ضد آفتاب رنگی چیست؟

در مطالب قبلی در مورد آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست به صورت کامل توضیح داده ایم. ضد آفتاب های رنگی؛ محصولاتی هستند که پوشش پایه رنگی را با فیلترهای UV ترکیب می‌کنند. این رنگ با ادغام ترکیبی از اکسیدن آهن و دی اکسید تیتانیوم رنگدانه ای، فیلترهای UV معدنی طیف گسترده با رنگدانه های اضافه به دست می‌آید.
در اصل کرم ضد آفتاب رنگی، حاوی اکسیدان آهن مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است که شامل ذرات معدنی هستند که نشان داده شده است، نه تنها نور UV، بلکه نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه را نیز مسدود می‌کنند.

رنگدانه موجود در کرم ضد آفتاب برای ایجاد پوشش SPF عمل می‌کند. برای تطبیق با رنگ های متفاوت پوست، کرم های ضد آفتاب رنگی در رنگ های متنوعی عرضه می‌شوند. با ایجاد رنگ قابل مشاهده برای پوست، رنگدانه های ضد آفتاب، نور مرئی را منعکس می‌کنند.

اسپانسر لباس سکرت

بیشتر بدانید: فواید و مضرات نور خورشید برای مو! نکات بسیار مهم درمورد تاثیر نور آفتاب روی مو.

آیا ضد آفتاب رنگی موثر تر است یا کرم ضد آفتاب بدون رنگ؟

کرم های ضد آفتاب رنگی به اندازه ضد آفتاب شفاف یا سفیدموثر است، زیرا حاوی اکسیدهای آهنی است که نه تنها نور ماوراء بنفش، بلکه نور آبی یا مرئی را نیز مسدود می‌کنند. اگر تمام وقت خود را در خانه می‌گذرانید، همچنان استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از شما در برابر اشعه های UVA و UVB مفید است، چرا که همچنان می‌توانند از طریق پنجره ها و درهای شیشه ای وارد خانه شما شوند. در قسمت های قبلی در مورد بهترین اس پی اف ضد آفتاب چند هست؟، صحبت کرده ایم.

در اصل کرم های ضد آفتاب رنگی؛ مانع از نفوذ نور ماوراء بنفش و همچنین نور آبی می‌شوند که از رایانه ها و تلفن های همراه ساطع می‌شوند. نور آبی باعث بروز استرس اکسیداتیو بر روی پوست می‌شود که همچنین می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک، خطوط ریز، هایپرپیگمانتاسیون و شلی پوست می‌شود.

آیا ضد آفتاب رنگی موثر تر است یا کرم ضد آفتاب بدون رنگ؟
همانطور که در این مطلب مجله علمی وقت مد توضیح دادم، ضد آفتاب رنگی بهتر است.

بیشتر بدانید: چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟ 10 مورد از فواید عینک آفتابی.

فواید کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

در بخش زیر از مطالب زیبایی و آرایش، تمامی فواید ضد آفتاب رنگی را آورده ایم.

  • کرم ضد آفتاب رنگی از شما در برابر مضرات اشعه UV و نور مرئی محافظت می‌کند.
  • اشعه ماوراء بنفش به دلیل تشدید علائم پیری زودرس پوست بدنام است و نور آبی می‌تواند لکه های قهوه ای پوست، چین و چروک، انواع لکه های پوستی و سایر علائم پیری پوست را بدتر کند. استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده حاوی اکسید آهن به صورت روزانه می‌تواند پوست را در برابر اثرات مخرب نور خورشید و نور مرئی محافظت کند.
  • کرم های ضد آفتاب رنگی برای افرادی که از رنگدانه های مانند ملاسما، هیپرپیگمانتسیون پس از التهابی و کک و مک، رنج میبرند مفید است. این نوع ضد آفتاب محافظت بهتری از پوست می‌کند، چرا که پوست رنگدانه ای به محافظت بیشتری نسبت به پوست معمولی دارد.
  • ضد آفتاب های رنگی را می‌توان به جای یک کرم پودر معمولی استفاده کرد تا بدون نیاز به آرایش سنگین، درخشندگی طبیعی داشته باشید.
فواید کرم ضد آفتاب رنگی را در مجله علمی وقت مد بخوانید.

بیشتر بدانید: آفتاب سوختگی؛ علت، پیشگیری و روش های درمان آفتاب سوختگی.

ترکیبات کرم های ضد آفتاب رنگی چیست؟

قبلا درباره میزان اهمیت کرم ضد آفتاب طیف وسیع به عنوان بهترین نوع ضد آفتاب، توضیح دادیم. کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع و بدون رنگ حاوی فیلترهای هستند که UVA و UVB را مسدود می‌کنند، اما این محصولات برای جلوگیری از نور مرئی طراحی نشده اند.

برای جلوگیری از نور مرئی، باید یک کرم ضد آفتاب روی پوست قابل مشاهده باشد. کرم ضد آفتاب های غیر رنگی به گونه ای طراحی شده اند که روی پوست مشخص نباشند و بنابراین نمی‌توانند نور مرئی را مسدود کنند.

ضد آفتاب های رنگی با فیلترهای UV معدنی، با طیف گسترده مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم را با رنگدانه های اضافه شده، دی اکسید تیتانیوم رنگدانه و اکسید آهن ترکیب می‌کنند، که رنگ قابل مشاده ایجاد می‌کنند و می‌توانند نور مرئی را مسدود کنند. پایه های رنگی این نوع ضد آفتاب ها با مخلوط کردن مقادیر مختلف اکسید آهن سیاه، قرمز و زرد با دی اکسید تیتانیوم رنگدانه ایجاد می‌شود و در نتیجه یک ضد آفتاب رنگی تولید شده است.

ترکیبات کرم های ضد آفتاب رنگی

در مورد ضد آفتاب بیشتر بدانید: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب رنگی

در این بخش به صورت اختصاصی در مورد انتخاب ضد آفتاب رنگی شما را راهنمایی می‌کنیم. ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. برای مثال اگر پوست چرب دارید، به دنبال یک SPF سبک باشید که منافذ پوست را مسدود نکند و پوست را بیش از حد درخشان نکند. برای پوست خشک باید به دنبال SPF های باشید که حاوی آبرسان های هستند که پوست را هیدراته می‌کنند.

اگر رنگ مات دوست دارید، SPF های مات رنگی را انتخاب کنید. ضد آفتاب های رنگی به صورت لوسیون، اسپری و کرم وجود دارند. در مورد اسپری ضد آفتاب و مضرات آن بیشتر بدانید.

منبع
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا