پوستآرایشزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

آموزش فیشیال صورت در خانه

با بهترین روش فیشیال صورت در منزل آشنا شوید

یک صورت خوب، پوست را صاف، روشن و شفاف نشان می‌دهد که با انجام فیشیال می‌توان به این زیبایی و سلامت صورت دست پیدا کرد. هزینه های این روش زیبایی، بالا است و هر فردی توان پرداخت آن را ندارد. اما نگران نباشید، در این بخش از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، تمامی مراحل فیشیال صورت در خانه که شامل پاکسازی، لایه برداری، بخار درمانی پوست است را آموزش داده ایم.

فیشیال چیست؟

فیشیال یک درمان اسپا (آب درمانی) است که شامل فرایندهای مختلفی مانند پاکسازی، آبرسانی، مرطوب کردن و آرامش صورت است. فیشیال؛ بخشی از روتین مراقبت از پوست بوده که برخی از آنها برای پوست های خشک، پوست مستعد آکنه و جوش و پوست حساس طراحی شده اند. اما این روش زیبایی و سلامت پوست بیشتر برای از بین بردن ناخالصی های صورت تمرکز دارد.

انواع فیشیال شامل موارد مختلفی بوده و برخی سفت کننده پوست هستند و برخی آبرسان و ترمیم کننده پوست بوده و برخی مشکلات پوستی را بر طرف می‌کنند. با این وجود که این روش موثر می‌باشد، مهم است که در حد تعادل انجام شود. برای پیشگیری از تحریک پوست، فیشیال را حداکثر یک بار در هفته انجام دهید.

فیشیال چیست؟

آموزش گام به گام فیشیال صورت در خانه

فیشیال صورت؛ یکی از آرامش بخش ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. اگر پول و زمان کافی برای رفتن نزد متخصصان زیبایی را ندارید، مشکلی نیست فقط کافی است نوع پوست خود را تشخیص داده و مراحل زیر را در خانه انجام دهید.

مهم است که ابتدا فضا را به وسیله یک شمع، یک نوشیدنی دلخواه و پخش موسیقی آرامش بخش راحت و آرام کنید.

اسپانسر لباس سکرت
آموزش گام به گام فیشیال صورت در خانه
آموزش گام به گام فیشیال صورت در خانه در مجله زیبایی وقت مد

گام اول فیشیال صورت در خانه: پاکسازی

اگر صورتتان آرایش دارد، نیاز است قبل از هر اقدامی پوست را پاکسازی کنید. ابتدا از یک پاک کننده روغنی و بعد از یک پاک کننده چربی زدا استفاده کنید. پاک کننده روغنی آرایش و سبوم پوست را از بین می‌برد؛ سپس از کرم یا ژل شستشو صورت استفاده کنید. پاک کننده های بر پایه کرم بیشتر برای پوست های حساس توصیه می‌شود.

پاک کننده های مبتنی بر ژل، برای افرادی با پوست چرب و مستعد جوش و آکنه مناسب است. پاک کننده مبتنی بر آب، هر گونه کثیفی، عرق و آلودگی را پاک می‌کند. برای انتخاب درست و انجام پاکسازی صورت به روش صحیح، لازم است که جنس پوست خود را که در مجله علمی وقت مد توضیح داده شده، بشناسید.

پاک کننده مبتنی بر آب، هر گونه کثیفی، عرق و آلودگی را پاک می‌کند. برای شستشو پیشنهاد می‌شود از دستمال میکروفیبر بهره بگیرید تا مطمئن شوید تمام آلودگی ها و آرایش پاک می‌شوند.

درباره زیبایی پوست، بیشتر بدانید: بهترین ژل شستشو ایرانی و خارجی! با بهترین انواع ژل شستشو صورت آشنا شوید.

گام دوم: صورت خود را، بخور دهید

بخار دادن صورت؛ به باز کردن منافذ پوست و نرم کردن لایه رویی صورت کمک کرده تا پوست را برای لایه برداری آماده کند. برای انجام بخور صورت در خانه، باید مراقب باشید تا زیاده روی نکنید، چرا که منجر به خشکی پوست می‌شود. آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک را در مطالب پیشین زیبایی زنانه و زیبایی مردانه توضیح داده‌ایم.

برای انجام بخور، به یک کاسه آب جوش و یک حوله نیاز دارید. روغن چای را اگر به آب جوش اضافه کنید، تجربه آرامش بخش و درمانی خواهید داشت، چرا که این روغن خاصیت ضد باکتریایی دارد. با فاصله مناسب از کاسه آب داغ قرار بگیرید و حوله را روی سرتان قرار دهید تا بخار محبوس شود.
اگر این کار برای شما سخت است می‌توانید حوله را با آب داغ خیس کنید و روی صورت خود بگذارید. مراقب باشید آب به قدری داغ نباشد که صورتتان را بسوزاند.

گام سوم فیشیال در خانه: صورت را لایه برداری کنید

بعد از باز شدن منافذ پوست، می‌توانید لایه برداری را شروع کنید. لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده تا محصولات مراقبت از پوست به خوبی جذب شوند. 3 نوع لایه برداری وجود دارد که شما بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید:

  • لایه برداری فیزیکی که شامل محصولاتی مانند اسکراب صورت، ابزارهای میکرودرم ابریژن خانگی یا تیغه های درماپلنینگ صورت است.
  • لایه برداری شیمیایی شامل اسیدهای لاکتیک یا گلیکولیک است که به حل شدن سلول های مرده پوست کمک می‌کند. از یک پد پنبه ای استفاده کنید تا آن را روی صورت خود بمالید.
  • اسکراب کلاسیک صورت که حاوی شکر، نمک، برنج یا مغز بادام است.
گام سوم فیشیال در خانه: صورت را لایه برداری کنید

هنگام لایه برداری توجه کنید که در انجام آن زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید که پوست شما ظریف است و نیاز به اسکراب خیلی شدید ندارد.

گام چهارم: ماسک

هر ماسکی را که دوست دارید بر اساس نیاز پوست خود انتخاب کنید. به دنبال ماسکی با مواد سم زدا باشید، که به پاک کردن منافذ پوست کمک کند. هر ماسکی را که انتخاب کردید، به مدت 10 تا 20 دقیقه بگذارید بر روی پوست بماند و سپس با یک دستمال مرطوب بردارید. انواع ماسک شامل موارد زیر است:

زیباتر شوید: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست! با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید.

گام پنجم فیشیال صورت در منزل: درمان پوست به وسیله سرم

سرم های درمانی برای پیشگیری از چین و چروک صورت و پیری زودرس پوست مناسب هستند. سرم های با کیفیت عموما شامل نیاسینامید، آنتی اکسیدان ها، پپتیدها، ویتامین های C، A ،E و رتینول هستند. برای مشکلات رنگدانه پوست از سرم ویتامین C استفاده کنید. اگر پوست خشک، قرمز و پوسته پوسته دارید، از سرم حاوی پپتید و نیاسینامید بهره ببرید. اگر چین و چروک دارید از رتینول ها استفاده کنید.

گام ششم: پوست را مرطوب کنید

بعد از استفاده از سرم، یک لایه مرطوب کننده روی پوست صورت اعمال کنید و ماساژش دهید. برای پوست های چرب لوسیون سبک و برای پوست های خشک کرم مرطوب کننده توصیه می‌شود. استفاده از مرطوب کننده منجر به قفل شدن مواد مغذی می‌شود که تازه به پوست اضافه کرده اید.

گام هفتم فیشیال صورت در خانه: ماساژ صورت

انجام ماساژ صورت علاوه بر احساس آرامش به افزایش گردش خون و تخلیه لنفاوی کمک کرده و تیرگی پوست را کاهش می‌دهد. به وسیله انگشتان می‌توانید صورتتان را ماساژ دهید. اگر یک غلتک مناسب دارید آن را با یک روغن پوست مناسب ترکیب کنید و روی صورت اعمال کنید و به سمت بالا بروید. تا حد ممکن به اطراف چشم نزدیک نشوید، چرا که پوست حساسی و نازکی دارد و ممکن است دچار تحریک و آسیب شود. سیاهی زیر چشم چرا به وجود می‌آید!؟ 12 راه درمان سیاهی زیر چشم را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا