زیبایی و آرایشآرایش

لیپ گلاس چیست؟ فواید، مضرات و کاربرد لیپ گلاس را بدانید!

همه آنچه درباره انواع لیپ گلاس باید بدانید را در وقت مد بخوانید

یک راه سریع برای درخشندگی لب ها، استفاده از لیپ گلاس می‌باشد. این مدل رژ لب، به تازگی بسیار ترند شده و در دنیای آرایشی سر و صدا زیادی به پا کرده است.
در این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد (vaghtemod.ir)، به کاربرد، فواید و عوارض لیپ گلاس پرداختیم. اگر می‌خواهید تفاوت رژ لب، بالم لب و تینت لب را با لیپ گلاس بدانید تا انتهای این مطلب جذاب، ما را همراهی کنید.

لیپ گلاس چیست؟

لیپ گلاس؛ یک محصول آرایشی چند منظوره است که هم لب را مرطوب می‌کند و هم رنگ و درخشندگی به لب ها می‌دهد. حتی افرادی که تمایل چندانی به آرایش ندارند، اغلب قبل از بیرون رفتن از این محصول آرایشی استفاده می‌کنند، تا لب هایشان کمی رطوبت دریافت کرده و آبرسانی شود.

در اصل لیپ گلاس برق لبی است، که علاوه بر مرطوب کردن و آبرسانی می‌تواند کمی رنگ و لعاب و در عین حال درخشندگی به لب ها ببخشد. از این محصول به عنوان هایلایتر، برای زدن رژ گونه و صابون ابرو نیز می‌توان استفاده کرد.

لیپ گلاس برق لبی است، که باعث مرطوب کردن و آبرسانی لب ها شود
لیپ گلاس برق لبی است، که باعث مرطوب کردن و آبرسانی لب ها شود

اما لیپ گلاس چگونه درخشندگی، رنگ و آبرسانی را به صورت همزمان فراهم می‌کند؟ لیپ گلاس از چه چیزی ساخته شده است؟ آیا لیپ گلاس همان برق لب است؟ در ادامه این مطالب آموزشی آرایشی، پاسخ تمامی این سوالات را خواهید یافت.

درباره زیبای لب ها بدانید: تزریق ژل لب (Lip gel injection)، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه، انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب.

اسپانسر لباس سکرت

کاربرد لیپ گلاس چیست؟

لیپ گلاس در درجه اول، وظیفه دارد به لب ها ظاهری صاف و براق دهد. این درخشندگی و براقیت باعث می‌شود لب، حجیم تر نشان داده شود. با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با آرایش آشنا شوید.

یکی دیگر از مدل های لیپ گلاس علاوه بر درخشندگی و آبرسانی قدری رنگ و لعاب به لب ها می‌دهد، به طوری که بجای رژ لب از این مدل می‌توان استفاده کرد. این محصول در انواع مختلف جامد و مایع تولید و در بازار عرضه می‌شود که محبوب ترین آن مدل مایع است.
در سری مقاله آرایش صورت به شما انواع مدل رژ لب و کاربردشان را معرفی کرده ایم.

کاربرد لیپ گلاس چیست؟
لیپ گلاس در درجه اول، وظیفه دارد به لب ها ظاهری صاف و براق دهد

درباره لب ها بدانید: شیدینگ لب چیست؟ ماندگاری، عوارض و مزایای سایه لب.

آموزش استفاده از لیپ گلاس

استفاده از لیپ گلاس بسیار ساده است، می‌توانید آن را به تنهایی یا با رژ لب استفاده کنید. قبلا درمورد انواع رژ لب و کاربرد جالب آن ها توضیح دادیم. برای استفاده ابتدا با بالم لب، لب ها را مرطوب کرده و سپس لیپ گلاس رنگی را به لب ها بمالید.

آموزش استفاده از لیپ گلاس
آموزش استفاده از لیپ گلاس را در مجله آرایشی و زیبای وقت مد بخوانید.

یکی دیگر از روش های استفاده از این محصول آرایشی به شکل زیر است:

  • ابتدا لب را لایه برداری یا اسکراب کنید.
  • یک بالم لب سبک برای رطوبت رسانی بزنید.
  • خط لب بزنید، اگر تاتو لب دارید نیاز به استفاده از خط لب نیست.
  • رژ لب مدنظرتان را، به لب اعمال کنید.
  • در آخر به آرامی لیپ گلاس را به لب ها بمالید.
معرفی انواع لیپ گلاس
معرفی انواع لیپ گلاس در مجله آرایشی وقت مد

مطالعه بیشتر: 9 روش ماندگاری رژ لب در تمام طول روز را بشناسید!.

انواع لیپ گلاس

مانند بسیاری از محصولات آرایشی، لیپ گلاس برای اهداف مختلفی تولید می‌شود. در این بخش محبوب ترین انواع آن را به شما معرفی کرده ایم.

انواع لیپ گلاس

لیپ گلاس براق

لیپ گلاس براق؛ رایج ترین نوع برق لب است که ظاهری شفاف و مراوریدی به لب می‌دهد. لیپ گلاس براق، حجم قابل توجهی به لب ها می‌دهد ولی رنگ دهی ندارد.

لیپ گلاس رنگی

اگر دوست ندارید از تعداد لوازم آرایشی زیادی استفاده کنید، لیپ گلاس رنگی مناسب شما است. این محصول آرایشی علاوه بر آبرسانی و رطوبت رسانی؛ به لب ها رنگ می‌دهد و به جای رژ لب قابل استفاده است. این مدل لیپ گلاس در رنگ های متنوع عرضه می‌شود که بنا به سلیقه و نیاز خود می‌توانید خرید کنید.

درباره زیبایی لب، بیشتر بدانید: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب

لیپ گلاس حرارتی

این مدل لیپ گلاس به صورت ژله ای است و با تغییر دمای بدن رنگ آن متفاوت می‌شود. لیپ گلاس حرارتی که امروزه بسیار ترند شده است با کیفیت های متنوع عرضه می‌شود، پس در هنگام خرید حتما به برند و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید.

تا زمانی که لیپ گلاس حرارتی را به روی لب نمالید، رنگ اصلی آن مشخص نمی‌شود. جذابیت این مدل رژ لب این است که با تغییر دمای بدن، لب ها به رنگ های متنوع در می‌آیند.

زیباتر شوید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

مواد تشکیل دهنده لیپ گلاس چیست؟

لیپ گلاس، از موم یا ژله نفتی تولید می‌شود. اغلب آنها را، با مواد مختلفی مانند، روغن ها، انواع رایحه، رنگدانه ها و گاهی ویتامین ها و مواد معدنی ترکیب می‌کنند.

مواد انتخاب شده با هم ذوب می‌شوند تا براق و یکدست شوند و سپس در بسته های انتخابی ریخته شده، بعد از مدت زمانی خنک می‌شود و قابل استفاده است. دستور اولیه تولید لیپ گلاس، به طور معمول یکسان است، اما میتوان آن را مطابق با نیازهای مختلف شخصی سازی کرد.

زیباتر شوید: اکستنشن مژه چیست؟ راهنمای انتخاب اکستنشن مژه و آموزش انواع فرم و حالت آن.

تفاوت بین لیپ گلاس و رژ لب چیست؟

در تولید لیپ گلاس عموما بیشتر از نرم کننده ها و ویتامین ها استفاده می‌کنند، اما برای تولید رژ لب بیشتر از موم استفاده می‌شود.

نرم کننده ها، پوست را نرم کرده و به براق شدن لب کمک می‌کنند. برخی نمونه مواد به کار رفته در لیپ گلاس شامل روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا است. پس مواد به کار رفته در لیپ گلاس بیشتر روغنی هستند و بافت ژلی، نرم و براق دارند. اگر برای تولید این محصول آرایشی از روغن های ارگانیک استفاده شود، دوام بیشتری دارند و در عین حال گرانتر هستند.

اما رژ لب ها عموما جنبه آرایشی و زیبایی دارند و فاقد روغن یا ویتامین های تقویتی هستند.

بیشتر بدانید: خواص روغن آرگان برای پوست! با مهمترین ویژگی های روغن آرگان بر روی پوست آشنا شوید.

تفاوت بین بالم لب و لیپ گلاس چیست؟

این دو محصول اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، زیرا هدف آنها مرطوب کردن و آبرسانی لب ها است. بالم لب از مواد مبتنی بر موم برای محافظت از لب ها تولید می‌شود، اما لیپ گلاس از مواد سبکتری مانند ژل نفتی یا روغن معدنی ساخته می‌شود که ظاهری براق و رنگی به لب ها می‌دهد.

بالم لب، برای آبرسانی عمیق طراحی و تولید شده است، اما لیپ گلاس برای آبرسانی، براق کنندگی و درخشندگی لب استفاده می‌شود. هر دو این محصول آرایشی سرشار از عطر و طعم هستند، اما لیپ گلاس شامل مواد بیشتر و سبکتری است. بالم لب ها ارزان تر از لیپ گلاس ها هستند و صرفه اقتصادی دارند.

درباره سلامت و آرایش صورت بدانید: فیلر خط لبخند چیست؟ عوارض، مزایا و میزان ماندگاری تزریق فیلر یا پر کننده خط خنده.

آیا لیپ گلاس مضر است؟

استفاده از لیپ گلاس به اندازه و متعادل مشکلی ندارد. مصرف بیش از اندازه از هر محصولی که دارای مواد حجیم کننده است، مضر می‌باشد. برخی از لیپ گلاس ها بسته به ترکیباتشان می‌توانند مضر باشند، بنابراین مهم است که بدانید مواد تشکیل دهنده آن چیست؟

آیا لیپ گلاس مضر است؟

برخی از مواد تشکیل دهنده لیپ گلاس پس از مدتی لب ها را خشک و پوسته پوسته می‌کند، این موضوع به جنس پوست بستگی دارد. سعی کنید از لیپ گلاسی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی، ارگانیک و ویتامین E باشد. این مواد از آفتاب سوختگی و ترک خوردن لب جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید: 5 روغن برای رشد و تقویت ابرو! روش های طبیعی برای تقویت ابرو را بشناسید.

فواید لیپ گلاس

لیپ گلاس، یک محصول لب است که به عنوان مرحله تکمیلی روتین مراقبت از لب استفاده می‌شود. این محصول فواید زیادی دارد و ظاهری براق و درخشان به لب ها می‌دهد.

لیپ گلاس، باعث آبرسانی به لب ها شده و از خشک شدن آنها جلوگیری می‌کند. این محصول آرایشی علاوه بر رطوبت رسانی، می‌تواند به لب ها رنگ و جلا دهد. قبل از استفاده از رژ از لیپ گلاس استفاده کنید تا ماندگاری رژ لب را افزایش دهید.

بسیاری از مواد تشکیل دهنده این محصول دارای مواد مغذی، ویتامین ها و عصاره های گیاهی است که به تسکین و تقویت پوست لب کمک می‌کند.

زیباتر شوید: پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ فواید، معایب و نحوه استفاده از پرایمر را بدانید!.

فرق لیپ گلاس و تینت لب چیست؟

در مطالب گذشته به صورت کامل کاربرد و فواید تینت لب را شرح داده ایم. تینت لب آبرسانی بسیار کمی برای لب ها دارد و دارای رنگهای متنوع است و فقط به صورت مایع در بازار عرضه می‌شود.

هدف اصلی استفاده از تینت لب، رنگ دهی طبیعی به لب ها با ماندگاری طولانی است. این محصول دارای طعم است و با عصاره های متنوع تولید می‌شود.

لیپ گلاس اما هم به صورت مایع و هم جامد، عطر دار و بدون عطر تولید و عرضه می‌شود. هدف اصلی استفاده از لیپ گلاس آبرسانی، درخشنگی و براقیت لب ها است. لیپ گلاس ها به صورت بدون رنگ و رنگ دار موجود هستند.

اگر به دنبال آبرسانی، برجستگی و براقیت لب ها هستید، لیپ گلاس بهترین انتخاب است، اما اگر به دلیل آرایش لب به صورت طبیعی هستید از تینت لب استفاده کنید.

بیشتر بدانید: اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت.

لیپ گلاس چیست؟

لیپ گلاس چگونه درخشندگی، رنگ و آبرسانی را به صورت همزمان فراهم می‌کند؟ لیپ گلاس از چه چیزی ساخته شده است؟ آیا لیپ گلاس همان برق لب است؟ در ادامه این مطالب آموزشی آرایشی، پاسخ تمامی این سوالات را خواهید یافت.

کاربرد لیپ گلاس چیست؟

این مدل لیپ گلاس به صورت ژله ای است و با تغییر دمای بدن رنگ آن متفاوت می‌شود. لیپ گلاس حرارتی که امروزه بسیار ترند شده است با کیفیت های متنوع عرضه می‌شود، پس در هنگام خرید حتما به برند و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا