پوستزیبایی و آرایشسلامت
موضوعات داغ

مهمترین محصولات و روش های مراقبت از پوست در پاییز و زمستان که باید بشناسید!

موارد مهم مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

تغییر آب و هوا، منجر به تجمع سلول های مرده پوست شده و باعث گیر افتادن چربی و باکتری در زیر سطح پوست و افزایش جوش و آکنه می‌شود. برای همین باید درباره مراقبت از پوست در پاییز و زمستان، اطلاعات لازم را داشته باشید. در فصل پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا، زمان بیشتری را در داخل خانه هستید و از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنید، بنابراین پوست به آبرسانی بیشتری نیاز دارد.
درمورد انواع مشکلات پوستی در زمستان و پاییز چه میدانید؟! در این سری از مطالب زیبایی و سلامت وقت مد(vaghtemod.ir)، تمامی روش های مراقبت و نگهداری از پوست در فصل پاییز و زمستان را خواهید آموخت.

انواع مشکلات پوستی در زمستان و پاییز

در سری مطالب علمی سلامت و زیبایی پوست، مهمترین مطالب درباره پوست را، آموزش دادیم. در فصل سرد سال به دلیل تغییرات آب و هوایی امکان دارد دچار مشکلات پوستی زیر شوید.

انواع مشکلات پوستی در زمستان و پاییز

انواع مشکلات پوستی در پاییز و زمستان شامل این موارد است:

  1. خشکی پوست، یکی از شایع ترین مشکلات در ماه های سرد سال است. با کاهش دمای خارجی، رطوبت هوا کاهش می‌یابد و منجر به کم آبی پوست می‌شود. گرمایش داخلی بیشتر، رطوبت پوست را از بین برده و دوش آب گرم، چربی های طبیعی که پوست را هیدراته نگه می‌دارد، را از بین می‌برد.
    این عوامل می‌تواند به پروتئین موجود در سد محافظ پوست آسیب بزند و در نتیجه منجر به خشکی، خارش و دهیدراته شدن پوست شوند. از دست دادن آب از طریق اپیدرم به دلیل خشکی پوست منجر به ترک خوردن پوست و ایجاد اگزما می‌شود.
  2. قرار گرفتن در مقابل نورخورشید در فصل تابستان باعث افزایش تولید ملانین در پوست شده که مسئول محافظت طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. افزایش تولید ملانین، منجر به ایجاد رنگدانه های ناهموار پوست و در نتیجه ایجاد لکه های خورشیدی، هایپرپیگمانتسیون یا سایر نقاط تیره تر می‌شود. این لکه های رنگدانه به ناهمواری پوست کمک می‌کند.
    پاییز زمانی است که نورخورشید به تدریج کاهش می‌یابد و به پوست اجازه بازسازی می‌دهد. با توجه به شدت نور کمتر، فصل زمستان و پاییز، زمان ایده آلی برای رفع و کاهش رنگدانه است.
  3. برای برخی افراد در فصل پاییز و زمستان، مشکلات آکنه بدتر می‌شود یا مجددا ظاهر می‌شود. دلیل این اتفاق تغییرات در رطوبت است که بر وضعیت پوست تاثیر می‌گذارد تغییر در رژیم غذایی که اغلب در این دوره اتفاق می‌افتد، می‌تواند بر شرایط پوستی تاثیر بگذارد.

درباره زیبایی پوست بدانید: پلاژن تراپی چیست؟ عوارض، کاربرد و فواید پلاژن تراپی پوست چیست؟.

محصولات مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

هر فصل نیاز به روتین مراقبت از پوست متفاوتی دارد، زیرا شرایط محیط به طور عمده بر نگرانی های پوستی که باید در الویت قرار دهیم تاثیر می‌گذارد. در فصل های سرد سال، پوست خشک و کدر می‌شود. به همین دلیل است که نیاز به روتین مراقبت از پوست داریم.
برای نگهداری از پوست در پاییز و زمستان به یک پاک کننده روغنی، سرم روشن کننده، کرم شب و لایه بردار ملایم نیاز دارید. در ادامه روش ها و محصولات مراقبت از پوست در این فصول سرد سال را خواهید آموخت.

اسپانسر لباس سکرت

پاک کننده های روغنی برای نگهداری از پوست در پاییز و زمستان

پاک کننده های مبتنی بر فوم، منجر به خشک شدن پوست می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان و پاییز، به سراغ پاک کننده‌های بر پایه روغن بروید که به آرامی نا خالصی ها را از بین می‌برند. این محصول به عمق منافذ پوست رسیده تا آنتی اکسیدان های قوی موجود در روغن های گیاهی را تمیز کرده و تحویل دهد.

پاک کننده های مبتنی بر ژل برای افرادی با پوست چرب در فصول سرد سال مناسب است، چرا که پوست را از شر چربی خلاص می‌کند. این نوع پاک کننده ها پوست را صاف، نرم و لایه برداری می‌کند و از ظاهر شدن پوست خشک جلوگیری می‌کند.

پاک کننده های روغنی برای نگهداری از پوست در پاییز و زمستان

در مورد محصولات مراقبت از پوست بدانید: بهترین ژل شستشو ایرانی و خارجی! با بهترین انواع ژل شستشو صورت آشنا شوید.

استفاده از سرم روشن کننده برای فصول سرد سال

پوست در فصل سرد سال به دلیل کاهش رطوبت هوا، مستعد تیرگی است. درخشش تابستانی را در زمستان با یک سرم روشن کننده که ویتامین های ضروری برای بازیابی درخشندگی را دارد، به دست آورید.
سرم های که حاوی ویتامین A ،B و C هستند، برای لایه برداری رنگدانه های سطح پوست، محافظت در برابر آسیب های محیطی، کمک به تولید کلاژن و افزایش روشنی پوست مناسب می‌باشند. نیاسینامید ها و سرم های حاوی ویتامین C برای تقویت درخشندگی و رفع کدری پوست در فصل زمستان یک انتخاب عالی هستند.

کرم شب مناسب برای فصل زمستان

در زمان خواب، بسیار وسوسه انگیز است که مستقیما به رختخواب بروید، اما کرم پوست شب یا کرم پوست خشک یکی از اصلی ترین روتین مراقبت از پوست در زمستان است. در طول روز پوست حالت دفاعی در برابر تهدیداتی مانند اشعه فرابنفش، باکتری ها و آلودگی ها دارد.
برای اینکه بهترین بهره را از خواب خود ببرید، بهتر است از کرم شب استفاده کنید. استفاده از رتینول منجر به تقویت ارتجاعی پوست و جوانسازی پوست می‌شود. از کرم های که به آبرسانی و رطوبت رسانی پوست کمک می‌کنند، بهره ببرید.
برای آشنایی با کربوکسی تراپی، مزایا، عوارض و فواید جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی، این مطلب علمی از vaghtemod، را بخوانید.

استفاده از لایه بردار ملایم در زمستان و پاییز

در فصل های سرد سال استفاده از لایه بردار امکان دارد خشن و غیر ضروری به نظر برسد. توجه داشته باشید که تجمع سلول های مرده پوست و پوست خشک می‌تواند جذب محصولات مراقبتی، زیبایی و آرایشی را کاهش دهد.
برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان، یک لایه بردار ملایم انتخاب کنید و این کار را به عنوان بخشی از برنامه روتین مراقبت از پوست در شب انجام دهید تا از آسیب پذیری بیشتر پوست در طول روز جلوگیری کنید. از لایه بردارهای که برای آکنه، ضد پیری، صافی پوست و درمان منافذ پوست خوب هستند استفاده کنید.

استفاده از لایه بردار ملایم در زمستان و پاییز

پوست زیباتری داشته باشید: مزوتراپی صورت و جوانسازی پوست! معایب، فواید و کاربرد مزوتراپی پوست.

5 نکته نگهداری و مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

در این بخش تمامی نکاتی که برای مراقبت از پوست در فصل سرد سال نیاز است رعایت کنید را آورده ایم تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

  • در فصل پاییز و زمستان نیز از ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که اشعه ماوراء بنفش در تمام طول سال بدون توجه به آب و هوا تهدیدی برای پوست است. لایه اوزون تمام تلاش خود را می‌کند تا از ما در برابر این اشعه های مضر محافظت کند، اما در ماه های سرد سال، لایه اوزون در نازک ترین حالت خود قرار دارد و میزان آسیب خورشید بیشتر می‌شود. از ضد آفتاب با اس پی اف مناسب برای فصل پاییز و زمستان استفاده کنید.
  • وقتی نورخورشید به پوست می‌رسد، بدن ویتامین D تولید می‌کند، اما در پاییز و زمستان خورشید کمتری برای تغذیه پوست وجود دارد. پس یک مکمل ویتامین D استفاده کنید. ویتامین دی به تقویت سد محافظ پوست، متابولیسم، رشد سلول های پوست و تقویت روند بهبودی کمک می‌کند.
  • استفاده از دوش گرم، روشی است که برای گرم کردن خود در پاییز و زمستان استفاده می‌کنید. این کار منجر می‌شود پوست از روغن های طبیعی که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند، پاک شود. دوش آب گرم می‌تواند پوست را تحریک کند و نگه داشتن رطوبت را سخت تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا